НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Освітнє середовище в Новій українській школі

  З вересня 2018 року в усіх школах України першокласники навчатимуться за моделлю Нової української школи. Одним із ключових компонентів НУШ є сучасне освітнє середовище, яке передбачає перегляд зміни фізичного, просторово-предметного оточення, програм та засобів навчання. Кожен учитель початкових класів працюватиме не просто в світлому затишному класі, а й матиме технічно обладнане комп’ютеризоване місце.

  У нашому закладі  вже створено такий кабінет, в якому умови для навчання дітей спрямовані на розвиток дитини та її мотивації до навчання. Тут є мобільні робочі місця, які легко трансформуються для групової, командної та проектної роботи. Відокремлена зона відкриттів для тих речей, що розпалюють уяву дитини. Вона містить мистецькі матеріали, фотоапарат, музичний центр, настільні ігри, веселі книги та журнали. Деякі учні воліють працювати на самоті, щоб виконувати завдання, читати, писати, рахувати або рефлексувати. Запасний стіл і стільці можна використовувати для   зони тиші. Також кабінет обладнаний сучасними технічними засобами: комп’ютерами для вчителя та  учнів, проектором, плазмовим телевізором, які допомагають підвищити якість навчання й швидше адаптуватись до навколишнього середовища.


Підготовка вчителів

  1 вересня 2018 року всі першокласники України прийдуть у Нову українську школу та навчатимуться за новим Державним стандартом початкової освіти. Ключовими особами реформи середньої освіти є вчителі, які мають реалізувати зміни – кожен у власному класі. Аби підтримати педагогів на цьому шляху, Міністерство освіти і науки України почало масштабне підвищення кваліфікації вчителів – всі, хто навчатиме першачків з 1 вересня цього року, мають пройти перенавчання.

  28.03.2018 року закінчилася друга настановча сесія для вчителів. Протягом цього періоду майбутні вчителі 1-х класів закладу в інтерактивній формі вивчали освітні галузі нового Державного стандарту, визначали систему управління змістом освіти через стандарт, знайомилися з модельними програмами, складали календарне планування, моделювали навчальне середовище,  ділилися власним досвідом, переймали досвід вчителів пілотних класів. Крім цього вчителі нашої школи пройшли навчання на експрес - курсах «Компетентнісно орієнтована освіта як інструмент формування конкурентоспроможного випускника Нової української школи», відвідали науково-практичний семінар для вчителів початкових класів області «Технології у реалізації концепції Нової української школи», закінчили курси підготовки вчителів «Вчимося жити разом»  та «Основи здоров’я », проходять навчання на онлайн - платформі EdEra.

 

  До початку навчання ще далеко, тому наші вчителі не зупиняються на досягнутому та активно займаються самоосвітою.


ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ БАТЬКІВ?

 Одним із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства, яка ґрунтується на тісній співпраці, спілкуванні, взаємодії  між учнем, учителем і батьками.

 Батьки учнів нашої школи тісно співпрацюють з учителями  у такий спосіб:

·        беруть участь у постійному діалозі, у тому числі –  під час ранкових зустрічей, тренінгів, батьківських зборів, круглих столів, конференцій тощо;

·        організовують додаткову комунікацію («батьківські зустрічі», обміни книжками та іграми);

·        допомагають в організації виховних заходів, проведенні класних і позашкільних занять, є учасниками конкурсів, змагань.

 Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає мотивація до навчання, самоповага.

  Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Ось чому педагогічний колектив закладунамагається  зробити школу і дім одним цілим для дитини.


Від дошкільнят до учнів один крок

 

  Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість педагогічного процесу дитячого дошкільного освітнього закладу і школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це необхідний зв'язок програм, методів і форм навчання в дитячому садку і початковій школі, тому вчителі нашої школи співпрацюють з дитячими дошкільними закладами нашого мікрорайону. Діляться досвідом та педагогічними розробками, готують екскурсії дошкільнят до школи та проводять заходи із залученням школярів у дитячих садочках.